Дідюля — геніальний білоруський гітарист-віртуоз, композитор і продюсер власної творчості. Його фолк-гурт так і називається «ДіДюЛя», а він сам її беззмінний лідер. Подібних йому гітаристів немає в усьому світі.
Валерій Михайлович народився в місті Гродно, Республіка Білорусь. Датою народження значиться 24 січня 1970 року, за гороскопом — Водолій.
Рідне місто музиканта розташоване на кордоні двох країн: з півночі — Литви, із заходу — Польщі. У роки СРСР так званий вплив Заходу легше було заглушити всередині країни (що й здійснювала влада), але не на кордоні. Тож черпати натхнення юному генію було звідки.
Уже в п’ять років мама піднесла синові дивовижний подарунок — шестиструнну гітару. У поєднанні з грамплатівками, яких у сім’ї Дідюлів було в надлишку, гітара стала вирішальним фактором у долі хлопчика. Разом із друзями вони пробували відтворювати почутий звук із динаміків, експериментували зі звукознімачами, підключали саморобні примочки. Валера з головою поринув у музику.
Дідюля не був схожий на своїх однолітків-музикантів: йому мало було просто брязкати на гітарі, хлопчикові хотілося домогтися більшого. Щоб навчитися бездоганної техніки гри на гітарі, юний гітарист записався до репетитора. Він прагнув зрозуміти звук, як він поширюється і як його можна змінювати. Для цього зубрив нотну грамоту, акорди та відпрацьовував різні прийоми звуковидобування.
Вступати до музичного училища Валерій Дідюля не збирався, натомість займався вдома по вісім годин поспіль. Доходило до того, що юний музикант валився з ніг від безсилля. Такою тягою до музики і любов’ю до інструменту може похвалитися не кожен професійний гітарист. Відмова від консерваторії на користь практики була ще зумовлена можливістю отримувати «живі» гроші.
Музичний шлях білоруського самородка почався з виступів на місцевих заходах. За деякий час юне обдарування помітили дорослі музиканти і запросили хлопця як гітариста до ВІА «Алые Зори». Ансамбль займався тим, що роз’їжджав довколишніми містами і колгоспами з концертами. Також колектив не втрачав можливості заробити за музичний вечір у ресторані.
Невідомо скільки б ще Дідюля займався халтурою, якби колектив не розпався. Молодий талант з радістю перейшов на посаду звукорежисера в ансамбль пісні і танцю «Белые Росы». Колектив складали танцюристи різних народів СРСР. Збулася його мрія: він зміг повністю зосередитися на звуці. Під час виступів Валера спостерігав, як музика впливає на глядачів у залі.
З колективом Валерій Дідюля вперше виїхав за межі СРСР. На відміну від попереднього ресторанного бізнесу, тут музикант справді займався творчістю. Трупа «Белые Росы» об’їздила чимало країн, серед яких були:
Перебування в Іспанії кардинально змінило розуміння музики в душі білоруського хлопця. На батьківщині кориди він уперше почув, як звучить справжнє фламенко — традиційний іспанський стиль.
На гастролях в Іспанії Дідюля дав не один імпровізований концерт спільно з місцевими музикантами. Технічна база, яку молодий гітарист напрацював годинами репетицій, дозволила швидко освоїти іспанський стиль. Фламенко став ключовою течією в авторській музиці композитора. Зібравши демозаписи і заручившись підтримкою хореографа Дмитра Каракулова, Валерій Дідюля вирішив підкорити столицю.
Він хапається за будь-яку можливість виступити і збирає власний гурт «ДіДюЛя». Разом із колективом гітарист-віртуоз бере участь у найбільшому гала-концерті країни. Там його помітив піаніст Ігор Брускін і запросив переїхати до Мінська. Щоб оплатити проживання в столиці, Дідюля влаштувався працювати в музичний салон продавцем. На вихідних він продовжує їздити в Москву і носити демозаписи по студіях.
Виступ на фестивалі «Слов’янський базар» значно наблизив уже не юного музиканта до мети. Гітарист показав себе з найкращого боку, і відразу про нього заговорили. Його космічна музика захопила глядачів у чарівну подорож. Багато хто прагнув роздобути запис того виступу на диску. Після «Базару» Дідюля наважується на переїзд до Москви і стикається з грошовими проблемами.
Гітарист уже хотів їхати до рідного Мінська, як на виручку прийшов музикант Сергій Кулішенко. З його допомогою Валерій Дідюля записав з десяток якісних композицій на студії звукозапису. Треки можна було сміливо вважати професійними, на відміну від попередніх записів. Їх послухав продюсер Сергій Мігачов і запропонував записати повноцінний альбом «Фламенко».
Перший млинець виявився грудкою: Валерій Дідюля, як і раніше, не мав постійного продюсера, і контракт з ним підписувати ніхто не поспішав. Навіть випуск кліпу на композицію «Айседоре» не дав результату. Через місяці поневірянь він усе-таки підписав договір зі студією «Глобал Мьюзік». Однак їхні фахівці не змогли розкрутити віртуоза гітари в масах.
Низку невдач зупинив Тимур Саліхов — грамотний і талановитий продюсер. Відтоді як він взявся за музиканта, його кар’єра стрімко пішла в гору. Підписавши довгостроковий контракт із «Нокс М’юзік», Дідюля записує професійний кліп із шоу-балетом «Тодес». Саліхов методично піарить гітариста й організовує його концерти по всій країні. З ними прийшла популярність, а за нею народна любов.
Апофеозом кар’єри музиканта стала участь у білоруському відборі на «Євробачення» 2014 року. Гітарист-віртуоз Дідюля та R’n’B-виконавець Макс Лоренс підготували спільний номер. Це дійство не можна було назвати піснею, бо це було щось більше. Попри симпатію глядачів, дует не поїхав до Данії через рішення журі. Навіть скарги президенту Республіки Білорусь не дали результату.
Все одно, ми можемо насолоджуватися його суперхітами:
Гітарист уже випустив 11 студійних альбомів, ось останні з них:
Сімейне життя музиканта перебуває за сімома печатками. Валерій Михайлович вельми прихована особистість. Однак ми знаємо, що особисте життя гітариста розвивалося так само бурхливо, як і творче. Не було періоду, щоб Дідюля зміг залишитися в повному спокої. Про що говорять тільки розбірки з колишньою дружиною на очах у мільйонів телеглядачів.
У молодій сім’ї все починалося дуже навіть благополучно: дружина-красуня, чоловік — талановитий гітарист. Характером Валеру природа теж нагородила спокійним і врівноваженим. Він без найменшого докору погодився удочерити дитину від першого шлюбу дружини. Здавалося б, живіть і радійте, але не все так гладко.
Лейла (так звуть колишню дружину) народила спільного сина, після чого пара з невідомих причин розлучилася. Відтоді Дідюля відмовився бачитися з дітьми і з головою занурився в музичну діяльність. Щось таке сталося, що музикант повністю переглянув ставлення до Лейли. Він навідріз відмовляється знайомитися з нею і старанно уникає її.
У 2016 році розгорівся неабиякий скандал. Жінка прийшла на телевізійне шоу «Говоримо і показуємо», де звинуватила екс-чоловіка в невиплаті аліментів. Лейла скаржилася, що, поки її чоловік купається в грошах, вона з дітьми ледве зводять кінці з кінцями. Сім’я живе в жебрацьких умовах на орендованій квартирі і не знає, що таке домашній затишок.
Діти налаштовані категорично проти батька і вимагають виплатити їм близько двох мільйонів рублів боргу, що накопичився. Для цього старший син навіть провів демарш із плакатом: «Тату, заплати аліменти!». Такого напору від рідних ніхто не очікував, зокрема й сам гітарист. На допомогу бідному татусеві поспішили його адвокат і друзі.
Реакція на передачу в оточення музиканта була однозначною — все наклеп! Його адвокат запевнив, що Валерій Дідюля щомісяця переказує кошти дітям, і жодної заборгованості не існує. Друзі артиста теж не стали стояти осторонь і написали купу коментарів про те, як той хоче брати участь у вихованні дітей.
Після скандалу Дідюля слухати не хотів про одруження, але все ж любов не знає перешкод. Другою обраницею стала його колега з творчого колективу на ім’я Євгенія. У пари народилася донька, і виглядають вони щасливими. Дідюля обожнює дівчинку, він любить її так само палко, як найдорожчу дівчину свого життя — гітару.
Дідюля — найталановитіший гітарист-віртуоз Східної Європи. Його музикою захоплюються мільйони. Сподіваємося, що музикант ще порадує своїх шанувальників новим альбомом найближчим часом.
Современное проектирование косметических кабинетов – это процесс создания функционального, эстетичного и безопасного пространства, которое отвечает современным требованиям…
Визитки – это не просто карточки с контактной информацией, а важный инструмент личного брендинга и…
Среди вейперов, особенно тех, кто предпочитает компактные под системы, часто возникает вопрос: какую жижу выбрать…
Раздвижные двери становятся всё более популярными элементами современных интерьеров, и на это есть веские причины.…
Освещение — это искусство и наука одновременно. Оно способно преобразить любое пространство: квартиру, дом или…
Выходные – возможность расслабиться, сменить обстановку и отдохнуть от рутины. Запланируйте веселые мероприятия, чтобы зарядиться…